Optreden tijdens herdenkingsdienst op 4 mei in Zevenhuizen

In Hart van Holland was het volgende te lezen over de medewerking van shantykoor Het Kraaiennest aan de herdenkingsdienst op 4 mei in de hervormde kerk in Zevenhuizen:

“Bijzonder was het optreden van shantykoor Het Kraaiennest. Speciaal voor de herdenking bracht het als mannenkoor twee liedjes ten gehore, waarvan koorlid Aad Wijtman de teksten had bewerkt. Allereerst zong het koor Niets te verliezen’. Dit lied heet oorspronkelijk ‘Niets te kiezen’ en komt uit de musical Ciske de Rat. Het tweede lied was ‘Oh Freedom’.

Zowel door de organisatie als de aanwezige bezoekers werd deze verrassende deelname van het shantykoor aan de herdenkingsdienst bijzonder op prijs gesteld.

Op Facebook is het nummer Oh Freedom te beluisteren.

In 2020 ging de herdenkingsdienst niet door i.v.m. de coronaperikelen. Wellicht dat 2021 wel gaat lukken.