Zuidplas MuziekFestival ´bekoorlijk 7huizen´

Het jaarlijkse Muziekfestival in de gemeente Zuidplas werd gehouden op zaterdag 5 oktober in en rond de Dorpsstraat van Zevenhuizen, in de Zevenster en in Dorpshuis Swanla en is inmiddels bekend onder de naam‘bekoorlijk 7huizen’. Het thema van het Zuidplas MuziekFestival is ‘muziek (net)werkt’. Hiermee wil de organisatie laten zien dat het werkt om samen met muziek aan de slag te gaan. Het belangrijkste doel is om de verschillende dorpskernen in Zuidplas met elkaar te verbinden, maar inmiddels begint het muzikale netwerk een regionaal karakter te krijgen.

Ook ons koor heeft weer meegewerkt aan het regionale muzikale netwerk. We hebben op het Zuidplas MuziekFestival opgetreden met TOPAZ, het popkoor uit Krimpen aan de Lek, waarmee we al eerder een heel succesvol optreden hebben gehad. Eerst weer even oefenen, maar de nummers die we al eerder met hen hadden gezongen zaten er algauw goed in. Een van de vernieuwende elementen van Het Kraaiennest, de samenwerking met een popkoor

We begonnen echter met een heel leuk eigen optreden in de ontmoetingskerk. Daarna gingen we naar het podium op het centrale dorpsplein. Ook daar werd het weer een succes. Heel mooi hoe de mannenstemmen van Het Kraaiennest samenklonken met de vrouwenstemmen van TOPAZ. Het van heinde en verre toegestroomde publiek deed zoals gewoonlijk heel enthousiast mee.