Jubileumconcert – Iers/Schotse avond

Iers/Schotse avond t.g.v. 25+1-jarig jubileum

Donderdag 4 november 2021, aanvang 20.15 uur.  Theater Swanla, Zevenhuizen (ZH)

Rachel Croft, een in Nottingham geboren, in York gemaakte singer-songwriter, is filmisch, humeurig en klassiek. Sfeervolle achtergronden verdedigen haar krachtige, dramatische zang, waarbij folk- rock- en soulstijlen soepel worden vermengd.
Van een bescheiden begin als straatmuzikant, hebben Rachel’s indrukkwekkende songwritings capaciteiten haar in de schijnwerkers gebracht van vele Britse festivals en tours door heel Europa.

De Engels/Schotse Folkgroep Other Roads is een zeer getalenteerd trio uit Engeland/Schotland die hun sporen al ruim verdiend hebben in de folkscène. Zij zijn zeer geziene gasten in vele theaters in Europa. Ook maken zij ieder jaar een tour door Nieuw-Zeeland. Een groot deel van hun songs zijn zelf geschreven en gecomponeerd. Luisterliedjes met een verhaal, ballades die soms a capella en driestemmig worden gezongen. Opvallend is het brede scala aan instrumenten zoals viool, bouzouki, mandoline en een verscheidenheid aan gitaren. De combinatie van mooie verhalen, prachtige harmony, rustige ballades en snelle Keltische viool tunes zorgt voor een spannend en levendig optreden dat geen moment verveelt.

Het repertoire van het koor bestaat niet alleen uit shantyliederen. Het koor heeft een sterke affiniteit met Ierse en Schotse/Engelse folksongs. Het koor heeft optredens gehad in Ierland en in 2017 heeft het koor al een keer in Swanla opgetreden samen met Other Roads. Ter gelegenheid van het ‘verlate’ jubileum een optreden van het koor samen met Rachel Croft en Other Roads.

Kaarten reserveren via: http://www.theaterswanla.nl Euro 15,00. Donateurs van het koor Euro 7,50